Seznam a popis projektů realizovaných v naší škole
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vyhlásilo program na podporu odborného vzdělávání.
Rozvojový program je pro střední odborné školy vyučující žáky ve víceoborových třídách a jednooborových méně početných třídách ve vybraných oborech vzdělání.
Cílem rozvojového programu je zajistit zlepšení kvality vzdělávání právnických osob vykonávajících činnost středních škol zapsaných do rejstříku škol a školských zařízení (dále jen „střední školy") v těch oborech vzdělání, které lze z pohledu potřeb trhu práce, popřípadě i z pohledu unikátnosti a tradice považovat v daném území za nenahraditelné, (dále jen „vybrané obory). V těchto vybraných oborech z důvodu nízkého zájmu žáků o vzdělávání nebo i z důvodu objektivně nižší potřeby takto specializovaných budoucích odborníků je nutné vzdělávat žáky ve třídách s nižším počtem žáků, a to jak ve třídách s žáky 2 – 4 oborů vzdělání, (dále jen „víceoborové třídy"), tak i ve třídách s nižším průměrným počtem žáků v daném oboru na 1 třídu, než je hodnota stanovená krajským úřadem v krajském normativu pro daný obor vzdělání na rok 2014 podle ustanovení § 2 odst. 2 písm. a) vyhlášky č. 492/2005 Sb., o krajských normativech, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „jednooborové třídy").
Ve školách Středočeského kraje mohou být z Rozvojového programu MŠMT, za splnění stanovených podmínek, finančně podpořeny školy, které vyučují žáky v oborech vzdělání (v málopočetných a víceoborových třídách) dle přiložené přílohy.
Převzato ze stránky Středočeského kraje
Jedním z cílů projektu Moderní škola je tvorba a ověřování Digitálních učebních materiálů.
Digitální učební materiály jsou dostupné v elektronické podobě, jsou využitelné přímo ve výuce bez dalších úprav. Nejčastěji se jedná o pracovní listy, prezentace, audio a video ukázky.
Digitální učební materiály můžeme pro zjednodušení přirovnat ke kostičkám stavebnice LEGO®, protože i ty jsou dílčí, lze je různě kombinovat a způsob jejich použití závisí na konkrétním uživateli. Stejně jako kostičky stavebnice můžete i digitální učební materiály využívat bez podrobných metodických návodů, složitých úprav či dalšího speciálního softwarového vybavení.
Klíčovou vlastností všech digitálních učebních materiálů je jejich propojení s konkrétními očekávanými výstupy, které jsou jako povinné položky definované v rámcových vzdělávacích programech. Výjimky jsou pouze dvě. Průřezová témata, kde očekávané výstupy nejsou povinné a materiál zařadíte pouze do tematických okruhů. Druhou výjimkou je předškolní vzdělávání, kde své materiály řadíte do činností, témat nebo jejich kombinací.
Ideální digitální učební materiál nenahrazuje samotnou výuku, ale vhodně ji doplňuje a podporuje aktivitu žáků. Digitální učební materiály nabízejí pohled na souvislosti, kladou otázky, vyzývají k činnostem.
Moderní škola
Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na střední škole nebo konzervatoři v České republice. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo metodickým vzděláváním, podpůrnými kurzy a mentoringem pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce. Lepší připravenost na trh práce bude podpořena zintenzivněním spolupráce se zaměstnavateli. Zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných prioritních tématech bude probíhat formou individualizace výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků s SVP a žáků mimořádně nadaných. Zlepšení klimatu ve školách a podpora rovného přístupu ke vzdělávání budou v projektu podpořeny zapojením asistenta pedagoga, psychologa, speciálního pedagoga a/nebo absolvováním speciálních programů pro pracovníky školy.
Název projektu:
Redukce energetické náročnosti areálu SOŠ a SOU Dubno
Operační program/oblast podpory, příp. finanční mechanismus/priorita
Operačního programu Životní prostředí/Oblast podpory 3.2 – Realizace úspor energie a využití odpadního tepla u nepodnikatelské sféry
Cíl projektu
Snížení energetické náročnosti areálu SOŠ a SOU Dubno.
Dnes: 397 >> Včera: 463 >> Tento týden: 2118 >> Tento měsíc: 9720 >> Celkem: 1464849